Úttörő

Utazz olcsón!

Angol kaland, avagy "Good morning London!"

2017. november 25. 22:50 - remakdebora

Ha már annyi magyar él abban a híres, esős Angliában, akkor már csak illene megnézni, mi van ott, ami miatt annyian odamentek - gondoltuk mindezt magunkban, így hát újra bepakoltuk a hátizsákokat és útnak indultunk.
Bár a londoni kirándulás nem csak a városnézésről szólt, csak kerítettünk erre is két napot.

1.nap - Gyorsan nézzünk körül!
Reggel 7:40 perc. Érkezés a London - Luton repülőtérre. Bár ez a hely nincs különlegesen messze a várostól, mégis irreálisan sok időt vesz igénybe, hogy bejussunk a központba. Rettentő nagy a forgalom. Sok helyen épphogy araszolunk, de nézzük a jó oldalát: a buszon legalább meleg van. Miután végre eltelt az a 2,5 óra, amit a transzferbuszon töltöttünk, ideje nyakunkba venni a várost.
Talán nem a leggyakoribb dolog az, hogy "körberohanunk", most mégis úgy döntöttünk, hogy először megnézünk mindent kívülről, aztán eldöntjük, mire akarunk több időt szánni. Eszközként egy városnéző buszt választottunk. Alapvetően nem vagyunk a szervezett túrák rajongói, azonban, ha idő szűkében van az ember, akkor tökéletes megoldás lehet, ugyanis így biztosan nem marad ki egyetlen látnivaló sem. Továbbá az sem hátrány, hogy bármikor fel- és leszállhatsz anélkül, hogy új jegyet kellene váltanod.

Csapjunk a közepébe! Mi is megörökítettük azt a legendás emeletes, piros buszt. A kép bal alsó felében lévő hölgyről előnyös képet készítettünk :)

A buszból megcsodáltunk kívülről számtalan szép épületet, amelyeket közül most csak egyet mutatok, hiszen az általunk készítetteknél csak jobbakat találtok a Google-ben, ha látványosságokról van szó :D

A London Eye-t már nagyon vártuk! A későbbiekben sort is kerítettünk arra, hogy felüljünk rá :)

A személyes kedvencem az első városnéző napunkon egy hatalmas édességboltban tett látogatás volt, ahol különleges és ötletes finomságokat lehetett kapni. Nem, nem viccelek, ha azt mondom, hogy 100 négyzetmétertől több volt a bolt alapterülete:szerintem valahogy így nézhet ki az édességimádók földi mennyországa.
A a tükörtojás kinézetű gumicukrot imádtam :)

Természetesen a piros telefonfülkét is meg kellett örökíteni. Azt hittem, nagyon király kép lesz, ahogy belülről kikukucskálok, azonban az eredmény alul maradt az elvártaktól. Viszont emléknek tökéletes! :)

2.nap: Nézzük szét alaposan!
Nos, első nap körbementünk, láttunk mindent, és volt időnk kiválogatni azokat, amikre több időt is szánunk. Azt tudni kell, hogy magyar pénztárcához mérten meglehetősen drága a londoni tömegközlekedés, így ez volt az első hely, ahol nem ezt választottuk közlekedésre. Balázs ötlete volt, hogy a budapesti "Bubihoz" hasonló biciklivel járjuk körbe a várost. Zseniális! :)
Az első állomás a Kensington Gardens és a Hyde Park volt, ami nekem az egyik legjobb élményként maradt meg a kirándulás során. Gyönyörű, rendezett terek ezek, ahol az állatok olyan szelídek, hogy a kezedből esznek. Igen, szó szerint a kezedből! Viszont azt meg kell jegyeznem, hogy igencsak el vannak kényeztetve, a kis piszok mókusok még válogattak is!

Ezután következett a híres nevezetes Buckingham Palota. Be akartunk ugrani a királynőhöz egy teára, de sajnos nem ért rá. Azért egy szelfit csak lőttünk a palota előtt, hogy bebizonyítsuk, hol jártunk! :D

Én itt már nagyon izgultam, ugyanis végre a London Eye következett az útvonalunkon, amire már nagyon vágytam! Érdemes elővételben megvenni a jegyet, mert végtelen hosszú sorok kígyóznak a jegyárusító pultoknál...
A panoráma lélegzetelállító, és ajánlom, hogy naplemente közeli időpontban üljetek fel rá! :)  Nekem hasonló élményt adott, mint Párizsban az Eiffel-torony. Ne hagyd ki, ha erre jársz!

A híres Tower Bridge sem maradt ki :)  A Towert csak kívülről néztük meg, ugyanis sem időnk, sem kedvünk nem volt már az egész napos biciklizés után még azt is körbe járni. Viszont ez nem jelenti azt, hogy neked sem kell elmenni oda.

Azt hiszem, a képek többet beszélnek, mint a szavak, ha élménybeszámolóról van szó. A nap végére átértékeltem, mennyire volt jó ötlet a biciklizés, ugyanis ami az elején gyerekjátéknak tűnt, pár óra és pár kilométer után kezdett egyre nehezebbé válni. Lehet, hogy szerepe volt ebben a 10 kilós táskának is, amit cipeltünk.
Ha Londonban jársz, az igazi English Breakfast Tea-t ne hagyd ki! :) Tejes teát itthon úgysem iszol! És kóstold meg nyugodtan az angol ételeket, nem fogsz csalódni bennük.

Most pedig leülünk, és elkezdtünk agyalni, hová is menjünk a legközelebb. A viszont látásra addig is, kedves Úttörők! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.